Het schrijven van een artikel, interview of website begint altijd met de vraag die jij als opdrachtgever hebt. Wie zijn je lezers, je doelgroep? Wat is het doel van de tekst en wat is jouw verhaal? Daar ben ik benieuwd naar. Daarna: aan het werk.

Allereerst moet een tekst natuurlijk op maat zijn geschreven voor jouw doelgroep, in aantrekkelijk en foutloos Nederlands. Dat staat. Maar je bent als opdrachtgever op zoek naar meer. Je bent op zoek naar een aansprekende tekst die met scherpte is geschreven. Die taalgrappen, jargon en clich├ęs weet te vermijden en de boel naar een hoger plan tilt. Kortom, een originele en creatieve tekst, met fijnzinnige details, humor en eigenheid.

Ik schrijf artikelen, interviews en recensies voor websites, nieuwsbrieven en magazines, voornamelijk in de non-profit sector (met name kunst- en cultuur en onderwijs). Ook schrijf ik fondsaanvragen voor gezelschappen uit de podiumkunsten.

Content magazine ‘De Ceder’ van de Cedergroep (koepel van vijf vo-scholen).
Verschijnt vijf keer per jaar.


Content website adviesbureau Common Eye

Opdrachtgevers zijn onder andere:
Common Eye, Kunstlinie Almere Flevoland, Leidse Schouwburg-Stadsgehoorzaal, Cedergroep, &MAES, SPITZ congres en event, Cultuurfonds Leiden, Rotterdam Festivals, Fonds Podiumkunsten, Museumvereniging, Boost Producties.